روزمرگی های مفید

مقالات مربوط به زندگی روزانه

روزمرگی های مفید

مقالات مربوط به زندگی روزانه

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پادکست چیست؟


پادکست (به انگلیسی : Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعه‌ای از پرونده های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید  صورت می‌گیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌کنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است. این روش ارائهٔ محتوا در سال 2004 محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می‌شود.

 


برای دریافت آن، معمولاً از برنامه‌های خبر خوان که از خدکات وب  استفاده می‌کنند استفاده می‌شود و بر روی رایانه های خانگی و یا پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال قابل پیاده سازی است. قابل ذکر است که عمل دریافت پادکست را پادکچ (به انگلیسی : Podcatch) می‌گویند.

  • هدی انوشه
  • ۰
  • ۰

با توجه به رشد فزاینده شبکه های اجتماعی و همچنین انتشار روزافزون اطلاعات در این شبکه ها که این روزها اضافه بر اینکه تبدیل به سرگرمی و علاقمندی میلیون ها نفر از کاربران فضای مجازی شده است باید اذعان نمود که این سبک انتشار مطالب اکنون به عنوان یک شغل قلمداد می شود پس بهتر است در کنار شناخت بهتر هر کدام از شبکه های مجازی و آشنایی بیشتر با قابلیت های آنها ، مهارت اشتراک گذاری در هر کدام از آنها را نیز فرا گیریم.

شما بسته به نوع فعالیتی که می کنید بهتر است با شبکه های اجتماعی، مخاطبین آن شبکه ها و نحوه عملکرد و مدیریت آنها آشنا شوید.

شما ممکن است بدون هیچگونه سناریویی مطالب خام خود را در دهها شبکه منتشر نمایید و بعد از آن نیز هیچگونه مطالعه ای بر فعالیت رقیبان یا بررسی مشارکت ها و بازدیدهای کاربران شان ،  خصوصیات مخاطبین رقیب و بازخوردهای آنان انجام ندهید پس قبل از ادامه این روش از فعالیت در شبکه های مجازی این مطلب را با هم میخوانیم تا به چکیده بسیار مهمی از فرآیندهای اثربخش مجازی برای انتشار مطالب پی ببریم.

 

قبل از هر چیزی بیایید با هم به چند سوال پاسخ دهیم! ( لطفا جواب ها را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید)

۱ – کار یا تخصص شما چیست ؟

۲ – آیا بصورت شخصی (فردی) یا بصورت یک موسسه / شرکت و… فعالیت می کنید؟

۳- در چه موضوعاتی مطالب را در فضای مجازی منتشرمی کنید؟ ( تجاری، آموزشی، اخبار، سرگرمی و…)

۴ – آیا بازدید و ارجاع کاربران به سایت شما هدف نهایی است؟

۵ – موارد یا عناوین مهم (کلمات کلیدی) فعالیت خودتان را ذکر کنید ( حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی)

۶ – آیا کاربران شما عامه مردم هستند یا خاص؟

 

اکنون باید پاسخ هایتان را چند بار مورد بازنگری قرار دهید و به پاسخ های دقیق تری نزدیک شان کنید، از عمومی نوشتن و کلی گویی بپرهیزید و روی اصل موضوعی که میخواهید کار کنید تمرکز کنید!

خود را همه چیزدان و همه فن حریف معرفی نکنید چرا که کار بر روی یک موضوع تخصصی می تواند موفقیت های چشم گیری برای شما به ارمغان بیاورد

 

بعد از اینکه مسیر تخصصی فعالیت خودتان را مشخص نمودید و کلمات کلیدی خود را مشخص نمودید حالا می بایست با شبکه های مختلف نیز آشنا شوید تا در هر شبکه ای به زبان خودش مشارکت کنید تا کاربران موضوع تخصصی شما نیز بتوانند شما را پیدا کنند و ماندگار شوند.

  • هدی انوشه